Stoer.
Industrieel.
Blauw.
Stoer.
Industrieel.
Blauw.

Ubel heeft een nieuw logo. Gericht op mannen die dagelijks grote afsluiters aan dikke leidingen lassen. Het laat perfect zien waar Ubel voor staat. En: je kunt er nu ook mee klaverjassen.
Waarom een nieuw logo? Dat was in eerste instantie noodgedwongen. Sonepar heeft vorig jaar alle logo’s van al haar bedrijven beoordeeld. Dat van Ubel kwam niet door de keuring. Het blauw lag te dicht bij het blauw van Sonepar. Ook moest er ‘A Sonepar Company’ onder komen. Een mooie kans voor Ubel om zich een stoer nieuw logo te laten aanmeten.

Ubel heeft een nieuw logo. Gericht op mannen die dagelijks grote afsluiters aan dikke leidingen lassen. Het laat perfect zien waar Ubel voor staat. En: je kunt er nu ook mee klaverjassen.
Waarom een nieuw logo? Dat was in eerste instantie noodgedwongen. Sonepar heeft vorig jaar alle logo’s van al haar bedrijven beoordeeld. Dat van Ubel kwam niet door de keuring. Het blauw lag te dicht bij het blauw van Sonepar. Ook moest er ‘A Sonepar Company’ onder komen. Een mooie kans voor Ubel om zich een stoer nieuw logo te laten aanmeten.
Gekleurde streep
“Eerst hebben we onze wensen besproken met Marketing directeur Remco Tolsma en Vormgever Eric Steenman”, vertelt Juriun Vormeer, Business Manager Ubel. “Eric is met onze wensen gaan spelen. Verschillende lettertypes, wel of geen hoofdletters, met of zonder beeldmerkje. Uiteindelijk hadden we twee favorieten. Van de ene vonden we het lettertype erg mooi, de andere had een gekleurde streep in de E. Die twee heeft Eric gecombineerd.”
Het nieuwe logo past bij Ubel, vindt Juriun. “UBEL staat voor United Brass Founders and Engineers Limited. Het is een Brits bedrijf dat in 1921 ook in Nederland is opgericht. Brass founders zijn messing-gieters. Wij leveren dikke leidingen en grote afsluiters; materialen die worden gelast door mannen met handschoenen aan en maskers op. Daar hoort een stoer logo bij met een industriële uitstraling. De lichtblauwe streep in de E verbeeldt een leiding waar vloeistof doorheen stroomt.”
"Daar hoort een stoer logo bij met een industriële uitstraling."
Juriun Vormeer
Business Manager Ubel
Gloednieuwe website
Sonepar keurde het logo goed – ook de kleur blauw – en al snel prijkte het in Hengelo op het pand, op de vlaggen, op de presentatiewand in de hal, op het briefpapier, in de e-mailhandtekeningen, overal. Om het logo ook bij klanten te introduceren, liet Juriun pennen en speelkaarten maken. Alleen de website bleef even achter. Daar was een goede reden voor: achter de schermen werkte Ubel aan een gloednieuwe website, die eind februari 2019 live ging.
“De nieuwe website is mooier en gebruiksvriendelijker voor onze klanten, en ook voor onze eigen collega’s en TU-collega’s”, vertelt Juriun. “Onze catalogus is nu gekoppeld aan de database van Technische Unie. Klanten kunnen dus bij ons een offerte opvragen en op figuurnummer zoeken, en vervolgens via de TU-webshop hun bestelling plaatsen.” Met de livegang van de nieuwe website is de invoering van het nieuwe Ubel-logo compleet.
Ook een kijkje nemen?
Gloednieuwe website
Sonepar keurde het logo goed – ook de kleur blauw – en al snel prijkte het in Hengelo op het pand, op de vlaggen, op de presentatiewand in de hal, op het briefpapier, in de e-mailhandtekeningen, overal. Om het logo ook bij klanten te introduceren, liet Juriun pennen en speelkaarten maken. Alleen de website bleef even achter. Daar was een goede reden voor: achter de schermen werkte Ubel aan een gloednieuwe website, die eind februari live ging.
“De nieuwe website is mooier en gebruiksvriendelijker voor onze klanten, en ook voor onze eigen collega’s en TU-collega’s”, vertelt Juriun. “Onze catalogus is nu gekoppeld aan de database van Technische Unie. Klanten kunnen dus bij ons een offerte opvragen en op figuurnummer zoeken, en vervolgens via de TU-webshop hun bestelling plaatsen.” Met de livegang van de nieuwe website is de invoering van het nieuwe Ubel-logo compleet.
Ook een kijkje nemen?